KASAU TERIMA PENGHARGAAN DARI PEMERINTAH MALAYSIA

Jakarta - KASAU TERIMA PENGHARGAAN DARI PEMERINTAH MALAYSIA. Seri Paduka Baginda Yang di Pertuan Agong Almu’tasamu Billahi Mihibbuddin Tuanku Alhaj Abdul Halim Mu’adzam Shah Ibni Al Marhum Sultan Badlishah telah menganugrahkan penghargaan kepada Kasau Marsekal TNI Agus Supriatna berupa Darjah Panglima Gagah Angkatan  Tentera (PGAT), yang disematkan oleh Menteri Pertahanan  YB Dato’ Sri Mohd Johari bin Baharum di Wisma Pertahanan, Kuala Lumpur, Kamis (10/11).

Panglima Gagah Angkatan  Tentera (PGAT) merupakan penghargaan tertinggi yang diberikan Pemerintah Angkatan Tentera Malaysia kepada para Kepala Staf Angkatan, Panglima-panglima negara sahabat atas kerjasama dan hubungan baik di bidang pertahanan.


Pada kesempatan tersebut juga Kasau melakukan kunjungan kehormatan kepada Menteri Pertahanan Malaysia YB Dato’ Sri Mohd Johari bin Baharum dan Panglima Tentera Udara Jenderal Tan Sri Dato’ Roslan bin Saad di Wisma Pertahanan.


Pada penganugrahan tersebut hadir para pejabat ketiga Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan TNI Angkatan Udara.(DispenAU-Dn)

Related

TNI 7942559584639351164
jasa-ekspedisi
Ajang Berita

Hubungi kami

Nama

Email *

Pesan *

Jumlah Pengunjung

item